Logo

Op weg naar een nieuwe feedback cultuur, zo luidt het professionaliseringstraject van het docententeam Welzijn van Gilde Opleidingen in Venray. Tijdens dit traject heeft het team geleerd welke kennis, attitude en vaardigheden nodig zijn om leerbevorderende feedback te geven. Het bijzondere was dat de teamleden het gehele traject zelf ontworpen en geïmplementeerd hebben op basis van praktijkgericht onderzoek. Daarmee werden de docenten zelf ook weer lerenden en namen ze verantwoordelijkheid voor hun eigen leerresultaat.

De professionalisering heeft plaatsgevonden binnen de context van High Impact Learning that Lasts (HILL), het onderwijsmodel waarmee team Welzijn als pilotlocatie haar onderwijs innoveert en toekomstbestendig maakt. Binnen het HILL-model is een feedbackcultuur essentieel en zijn docent-, self- en peerfeedback vanzelfsprekendheden. Niet alleen op studentniveau, maar ook op teamniveau.

Trefwoorden:

Focus:

Nieuwe rollen voor docenten 

Achtergrond informatie: 

High impact learning anno 2022: model voor de toekomst - Over aanpak en sturing

Learning Community HILL, Pilot afdeling Welzijn, Gilde Opleidingen te Venray

Powerpoint : leerbevorderende feedback 

Team Welzijn van Gilde Opleidingen Venray

Interessante Links:

Nieuwsbrief

High-impact-learning

op_naar_een_feedbackcultuur

youtube

Contactpersoon: 

Janske Castelijns

contactpersoon: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

jolanda reinders

Contactpersoon : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

© EvolvaGroup Webdesign: Inconel B.V.